Een klantcase schrijven voor jouw business

Een klantcase waarin je jouw product of dienst in de spotlights zet. Het is dé manier om te laten zien wat jij te bieden hebt, hoe je werkt en welke resultaten je voor jouw klanten behaalt.

Wat is een klantcase?

Een klantcase (klantverhaal in goed Nederlands) is een beschrijving van een opdracht die je hebt uitgevoerd, verteld door de klant. Het is dé manier om potentiële klanten een indruk te geven van jouw kwaliteiten. Helemaal wanneer jouw dienst of product zich moeilijk laat vertalen naar één sterk portfolio-item. Een klantcase vertelt potentiële klanten hoe bestaande klanten jouw diensten of product (hebben) ervaren. Hoe laat je de wereld anders weten dat jouw coaching fenomenaal is? Of dat jouw ingenieuze software het leven zoveel leuker maakt?

Waarom een klantcase schrijven?

Een klantcase is de perfecte manier om jouw product of dienst wat uitgebreider toe te lichten. En het beste van alles? Die toelichting laat je door je klant verzorgen! Jouw klanten zijn ervaringsdeskundigen en kunnen als geen ander vertellen wat jij doet, hoe de samenwerking met jou is en welke resultaten dit oplevert. Dus laat jouw product of dienst zich moeilijk uitleggen? Dan is een klantcase – in goed Nederlands gewoon klantverhaal genoemd – de perfecte manier om dit te doen. Lekker die klant aan het woord laten!

Voor welke branches kun je een klantcase schrijven?

Een klantcase is misschien wel de beste manier om potentiële klanten een indruk te geven van jouw kwaliteiten. Als je het mij vraagt is het schrijven van een klantcase altijd een goed idee, maar er zijn een aantal branches waarvoor het extra geschikt is. Neem de IT-branche, waarin je te maken krijgt met CEO’s die zonder enige IT-kennis beslissingen moeten nemen over de aanschaf van, bijvoorbeeld, software. Of de zorgsector waarin vooral de ervaring met een zorgverlener zo ontzettend belangrijk is. Een klantcase geeft je de mogelijkheid de lezer te laten zien welk probleem je voor hem kunt oplossen en hoe je te werk gaat.

De voordelen van een klantcase op een rij

Ok, nog even de (top 3) voordelen van een klantcase op een rijtje. Een klantcase…

  • … geeft potentiële klanten een duidelijk beeld van jouw kwaliteiten
  • … is dé manier om complexe producten en diensten uit te leggen
  • … is mooie extra content op jouw website en een goede zet voor je SEO

Weet jij het zo net nog niet met die klantcases? Lees dan eens mijn blog over klantverhalen en laat je overtuigen.


Laat Très Content jouw klantcase schrijven

Gaan wij samen aan de slag met jouw klantverhalen? Lijkt mij mooi!
Ik leg je graag uit hoe ik werk:

  1.  Jij stuurt mij jouw aanvraagBrenda van Veen - Tekstschrijver Leiden
  2. Ik neem contact met je op om de case te bespreken
  3. Ik verdiep me in jouw klant, stel een vragenlijst op en neem een interview af
  4. Binnen de afgesproken tijd ontvangen jij en jouw klant de eerste versie van het klantverhaal
  5. Ik verwerk jullie feedback en stuur jullie de definitieve klantcase toe
  6. Publiceren maar! Gooi die klantcase het wereldwijde web op en overtuig potentiële klanten

Wat kost zo’n klantcase?
Een klantcase laten schrijven door Très Content kost € 325,- (excl. btw).

Ja! Ik wil een klantverhaal laten schrijven.

Klantcase laten schrijven

Voorbeeld van een klantcase

Zien wat ik voor je kan betekenen? Dat kan!

In opdracht van softwarebedrijf SmartDocuments Nederland schreef ik meerdere klantverhalen, waaronder dat van woningstichting Trivire.

Bekijk klantcase »