De diensten van jouw IT-bedrijf aan de man brengen. Het is makkelijker gezegd dan gedaan. Waar een fotograaf eenvoudig zijn werk toont op social media of zijn website, is het voor jou een raadsel hoe jij jouw product in beeld brengt. Niet zo gek. Maar goed nieuws: het kan wel! Een klantverhaal (of klantcase) is dé manier om potentiële klanten te laten zien wat jij doet.
Ingenieuze software verkopen aan het MKB of jouw servicegerichte IT-diensten onder de aandacht brengen bij zzp’ers. Niet altijd even makkelijk als jouw ideale klant niet precies weet wat je aanbiedt. Met een klantverhaal laat jij die ideale klant de toegevoegde waarde van jouw IT-product of dienst zien. Een klantverhaal, of klantcase, beschrijft het traject dat jij met de klant doorliep van A tot Z. Van het probleem van de klant tot aan de resultaten die de klant dankzij jouw product of dienst heeft behaald.
Een tekstschrijver kan je helpen jouw IT-diensten en -producten op basis van een interview met jouw klant te verwerken in een klantverhaal. Wat was de vraag van de klant? Welk product of dienst nam de klant af en welk traject volgde? Welke hobbels kwamen jullie tegen en wat is uiteindelijk het resultaat? Het is een kennismaking met jouw bedrijf en jouw werkwijze. Je geeft potentiële klanten een kijkje in de keuken. Voordat een tekstschrijver begint aan het klantverhaal, moet helder zijn wie jouw ideale klant is. Vervolgens kies je voorbeelden die relevant zijn voor deze klant. Het klantverhaal moet een voorbeeldsituatie zijn waarin een potentiële klant zichzelf herkent.
Een klantverhaal kan ook meer werk genereren vanuit bestaande klanten. Wellicht is die tevreden klant zich niet volledig bewust van wat jij nog meer biedt. Door het lezen van een klantverhaal kan hij bijvoorbeeld ontdekken dat hij zijn huidige product kan uitbreiden. Ook kun je met een klantverhaal zijn interesse wekken voor een product of dienst waarvan hij zich nog niet eerder afvroeg of hij het nodig had.
Het grootste voordeel van een klantverhaal is dat het jouw ideale klant laat zien wat de toegevoegde waarde is van jouw software of IT-dienst. Daarnaast creëert het vertrouwen bij een potentiële klant. Anderen gingen hem tenslotte (naar tevredenheid) voor. Een klantverhaal is daarnaast ook goed voor jouw SEO (mits goed opgezet). Extra geoptimaliseerde content op jouw website zorgt voor een betere vindbaarheid in Google.
Zoek je een tekstschrijver in regio Leiden of Katwijk die met je meedenkt over het in beeld brengen van jouw dienst of product? Stop maar met zoeken. Je hebt haar gevonden. Samen zetten we die klantbeleving op papier. Nou ja ´samen´. Ik neem je die zorg natuurlijk uit handen. Wat jij dan wel moet doen? Contact met me opnemen.
Als freelance tekstschrijver verzorg ik regelmatig klantverhalen voor opdrachtgevers in de IT-branche. Wat denk je ervan? Ga ik ook voor jou aan de slag?
Eerst eens persoonlijk kennismaken om te zien wat ik voor je kan betekenen?
Lijkt me leuk! Ik ben altijd in voor een (sterke) bak koffie en een goed gesprek.