Van complexe materie tot lekker lopende blog

IT en ICT zijn complexe en taaie onderwerpen voor wie niet beschikt over IT-kennis. Een IT-product aan man brengen is dan ook niet makkelijk. Want hoe zorg je ervoor dat je jouw ideale klant bereikt? Een blog waarin je jouw IT-dienst uitlicht kan zomaar eens de oplossing zijn.

Jouw IT-dienst promoten in een blog

Een blog is dé manier om bestaande en potentiële klanten te informeren over jouw diensten en producten. Het biedt de mogelijkheid om informatie te geven waar op de productpagina geen ruimte niet voor is. Met een blog kun je de diepte in. Zo kun je in een IT-blog bijvoorbeeld dieper ingaan op de extra functionaliteiten van jouw ingenieuze software of de verschillende toepassingen van jouw product.

Een IT-blog schrijven: doe niet zo moeilijk!

IT-blogs voor een doelgroep die geen kaas heeft gegeten van software en andere IT-gerelateerde diensten houd je zo simpel mogelijk. Degene die overtuigd moet worden van jouw expertise of product moet het kunnen begrijpen. Denk aan de directeur die iedere week de stagiair moet vragen hoe hij ook alweer zijn e-mailhandtekening instelt. Dus: iets minder technische specificaties, iets meer voorbeelden. Welke oplossing bied jij de lezer? Dat wil hij of zij maar al te graag weten.

Blogs over IT: droog en te saai?

Is dat niet saai, een blog over IT of ICT? Want het is toch eigenlijk gortdroge materie die jouw levenslust direct doet verdwijnen? Kan. Maar niet als ik die IT-blog voor je schrijf. Als jij zorgt voor de technische informatie, maak ik er een smeuïg, luchting en begrijpelijk verhaal van. (Doe ik op mijn eigen blog net zo.) Het enige dat jij nodig hebt is dus een tekstschrijver met IT-kennis, dan volgt de rest vanzelf.

De voordelen van een IT-blog

Wat zijn de voordelen van een blog over jouw IT-diensten? Ik noem er drie:

  • Je wordt beter gevonden in Google (als je het goed doet)
    Meer (kwalitatief goede) content betekent een grotere kans om gevonden te worden in Google.
  • Je vergroot jouw expertstatus
    Je deelt jouw kennis met de wereld en laat zien dat jij expert bent op jouw vakgebied.
  • Je kunt complexe IT-zaken begrijpelijk maken
    In een blog kun je jouw complexe software of IT-dienst uitleggen. Je kunt voorbeelden geven en laten zien hoe jouw product toepasbaar is. Zo is jouw product ineens toegankelijker voor een groter publiek.

Een tekstschrijver met IT-kennis

Natuurlijk kun je als IT-bedrijf zelf aan de slag met het schrijven van blogs. Krijg je al een glimlach op je gezicht als je eraan denkt? Lekker doen dan! Maar let op! Als IT-expert zit je middenin de materie. Het gevolg kan zijn dat jouw blog toch net iets te ingewikkeld is voor de lezer. Als tekstschrijver met (net genoeg) IT-kennis sta ik ver genoeg van jouw product af om deze te verwerken in een luchtige blog die zelfs jouw bejaarde buurvrouw nog begrijpt. Ok, dat is misschien wat overdreven. (Maar overdrijven is ook een vak. Net als schrijven trouwens 😉.) Maar je snapt wat ik bedoel.

Dus IT-wizard, heb ik je overtuigd?

Mail me!

Tekstschrijver regio Leiden

Als freelance tekstschrijver schrijf ik met regelmaat blogs in opdracht van IT-bedrijven. Wat zeg je ervan? Gaan wij samen aan de slag?

Lijkt me leuk! Laten we snel eens kennismaken. Ik ben altijd in voor een (sterke) bak koffie en een goed gesprek (online of offline).

Vertel me meer over die IT-blogs! »