Het leed dat ‘nieuwe website’ heet

Een nieuwe website voor je onderneming. Een spannend traject met veel voorpret. Maar ook een traject vol bloed, zweet en tranen. Beide was het geval bij het creëren van een nieuwe website voor Très Content Tekstbureau. Goh, had ik dat even een partijtje onderschat…

Wat heb ik vaak zitten foeteren tijdens een websitetraject van een opdrachtgever. Het design stond, mijn teksten lagen bij de opdrachtgever, maar live gaan ho maar. Druk, druk, druk. Geen tijd om de teksten door te lopen of ook maar een blik te werpen op de nieuwe website. Gek werd ik ervan. Wil je als ondernemer een nieuwe website, loop je alweer achter als je live gaat. Doodzonde. Ik zou dat zelf wel anders doen.

Een nieuwe website voor Très Content Tekstbureau

Mijn zelf in elkaar geflanste website kon niet meer. Ik liep achter de feiten aan. SEO-technisch een bende en niet eens goed te bekijken op een mobiele telefoon. Op de schop ermee! Eind 2021 liet ik een nieuwe huisstijl ontwikkelen en gaf ik de opdracht aan de webbouwer. Wat een feest! En wat een kater… Want waar ik bij aanvang dacht dit varkentje wel even rap te wassen, bleek het varkentje in kwestie helemaal niet zo snel gewassen te zijn…

Aan zet

Ineens stond ik in de schoenen van die opdrachtgever waar ik zo op kan mopperen. Mij perfectionisme nam de overhand en voor ik het wist werd het project groter en groter. De webbouwer leverde fantastisch (en snel!) werk. En toen was daar die mail die zei: je website staat klaar. De bal lag bij mij. En zo snel als de Webbouw Wizard mijn website in elkaar toverde, zo traag kwam ik uit de startblokken.

Teksten schrijven voor je eigen website

Je eigen website voorzien van tekst. Dat heeft een tekstschrijver zo gedaan zou je denken. Maar niets is minder waar. Waar ik voor mijn opdrachtgevers vol inspiratie aan de slag ga, kwam er nu weinig. Geen woord leek goed genoeg en geen tekst perfect. Een grote tekstuele stoeipartij volgde. De woorden kwamen moeizaam op papier, maar ze kwamen. Stukje bij beetje vormde de inhoud van mijn website zich.

Tijd moet je maken

‘Als je geen zin hebt, dan maak je maar zin’. Ik hoor het mijn ouders nog zeggen. Ik kwam tot de conclusie dat hetzelfde geldt voor tijd. Ik had het niet, dus ik maakte het. Iedere dag een uurtje werken aan de website tot de basis stond. Het werkte. Ik bepaalde een deadline voor mezelf en boekte een schrijvershuisje op de hei (aanrader!). In dat huisje op de hei sloeg ik de grootste slag.

Et voilà!

Daar is ze dan: de nieuwe website van Très Content Tekstbureau! Website en eigenaar maken het naar omstandigheden goed 😉. Ik ben trots op het resultaat en blij met de hulp die ik kreeg van mensen die weten waar ze over praten. Zoals Amy, de designkoningin die mijn huisstijl ontwierp en Daniël, de WordPress Wizard die vanuit Canada mijn website tevoorschijn toverde. En mijn eigen lieve schoonzus Renske, die haar digitale potlood erbij pakte om mijn website te versieren met haar lieflijke lijntekeningen. Laat je me weten wat je van mijn nieuwe website vindt? Vind ik leuk!

Mijn grootste les in dit traject? Een website maak je niet alleen. Omring jezelf dus met mensen die weten waar ze over praten. Ga jij aan de slag met je website? Geef me dan even een seintje! Dan help ik jou met rake teksten voor je website.